18 januari - ensamtid.

Lediga vardagmorgnar är fantastiska på i de flesta avseenden. Okej att kotten vaknar redan runt sex och vi skulle kunna sova till sju-halv åtta. Att gå upp, brygga en kopp kaffe och sitta i soffan med Vakna med the voice på tv'n, humma "jaa, titta" eller "det är en röd legobit, R-Ö-D" beroende på vad min underbara lille vill visa/berätta. Vi klär på oss och promenerar till dagis. Det är riktigt skönt att vara utomhus tidigt på morgonen i vetskapen om att jag snart är hemma igen.
Kotten lyser upp en som sol så fort han blir av med ytterkläderna och får springa in och leka med de andra barnen och kramas med sina fantastiska föreståndare.
En promenad tillbaka i mörkret, kaffebryggaren har precis bryggt nytt kaffe, sätta sig ner och bara vara. Det kallar jag vardagslyx, det kallar jag en stund för sig själv. Dessa små stunder njuter jag av till fullo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0