1 januari - nudå?

Nedräkningen till julafton har passerat med flera dagar, resorna avklarade och nyårsaftonen över. Vad har vi att se fram emot nu? Förutom ett blankt oskrivet blad som döps till "2012.txt"... Ett nytt år med nära och kära, familj och vänner. Nya utmaningar. Jag inleder det nya året men att jobba lite extra och sedan ha lite ledigt. I närmare bestämt 16 dagar ska jag vara ledig, njuta av att slippa behöva gå upp 05.00, krypa ner i soffan och titta ut genom fönstret och längta efter vår och sommar. Umgås med min underbara son då han inte är på dagis. Ta hand om min sambo som dessvärre inte kommer att vara ledig. Ringa långa samtal till min mamma. Träffa mina vänner som ibland kan klämma in en ledig vardag då och då. Helgerna är oskrivna och det är så jag vill ha dem. Vill kunna planera tillsammans med familjen. Hoppas bara så innerligt att den eviga vintern inte behagar att dyka upp. Såg några fula snöflingor, tillsammans med med en hel del regn trilla ner från himlen för en stund sedan. Blundar hårt och önskar stenhårt på att det räcker så. Jag vill inte ha någon vinter! Julveckans åtta plusgrader gav mig hopp, låt detta år inledas med samma värme och känsla. Gott nytt 2012 mina fantastiska vänner!

Kommentarer
Postat av: Spaaken

Låter toppenbra det där, får du tid att träffa mig nu också ;)

2012-01-02 @ 17:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0