16 februari - anemi.

Nu har blodtrycket rasat igen. Blev ett besök på akuten igår då jag var så svag och framförallt yr att jag inte ens kunde sitta upp. De trodde att det bara var ett ovanligt kraftigt blodtrycksfall då de inte kunde se något fel på blodvärdena. Konstigt var det ju inte att jag var yr dock då blodtrycket låg på 80/58 då jag reste mig upp. Under 100/60 räknas som lågt (även om inte alla har besvär av det). Gick i alla fall ner till jobbet igen efter besöket på sjukhuset och förklarade för alla att jag lever och mår hyfsat. Fick dock rådet att stanna hemma idag, vilket jag gjort och skaffat en läkartid till senare i eftermiddag. Utredningar görs ju inte på akuten, så det är ett nödvändigt ont. Vill ingenting hellre än att slippa dessa episoder då det påverkar hela min existens känns det som.
Orkar ingenting, mår dåligt och riskerar att svimma bara sådär hej och hå..

Nu står sonen i sin säng och grinar eftersom han är trött, vägrar lägga sig ner och bara inse att han behöver sova en stund. Ska in strax och hyssja lite till... Så otroligt intressant..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0