10 april - kaffe och ett stort leende.

Efter en lång påskhelg (varav jag jobbade tre dagar) är det vardag igen. Pojkarna är på jobb och dagis och jag har en hel dag för mig själv. Vaknar i vanlig ordning lite för sent, vilket innebär att jag sovit i 11 timmar och huvudet är lite som blaskigt potatismos. Brygger en kopp kaffe, bråkar med katten och sätter mig ner för att kolla det nödvändiga; facebook och mailen. Vilket liv man har!
Går förbi hyllan och ser min nya "mina-vänner-bok". Historien bakom denna är att jag skulle beställa böcker från CDON och de hade en kampanj med grejer för 13 spänn och då snubblade jag över denna. Jag älskade sådana böcker när jag var yngre och tyckte att det bara var en kul grej, så jag klickade hem den.
Under förra helgens Earth Hour kom jag att tänka på denna bok och min gullestrut R var på besök just då. Hon fick äran att fylla i boken först av alla. Jag skrattade högt när jag läste det hon skrivit och tittade på de bilder hon ritat. I denna bok är den röda tråden mer minnen och varför vi är vänner än vilket favoritfärgen är och vem man är kär i.

Tog i alla fall upp denna bok nyss och läste igenom hennes svar en gång till, tittade på bilderna och skrattade minst lika mycket. Sitter fortfarande med ett fånigt leende och tänker tillbaka på vår ungdom. Jag tror att jag bör starta varje morgon med att läsa detta. Det får mig att må bra och fyllas av glädje. Längtar tills fler skrivit. Vi alla minna så olika saker! Som med R som jag känt i 10 år. Det finns mycket att välja mellan.
Eller ta J (som jag hoppas vill skriva i boken) som jag känt i snart 24 år.. Shisses. Gammal man låter..
Nu svamlar jag bara. Ville väl egentligen bara säga att jag mår bra idag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

klart jag vill skriva i din bok! (: Har också en sån bok nånstans, är osäker om du skrivit i den än, om inte så måste du (: KRAM

2012-04-16 @ 12:32:43
Postat av: Ronja

<3

2012-04-16 @ 23:18:46
URL: http://ronjaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0