24 oktober - snörvel.

Där kom den. Förkylningen jag väntat på i flera dagar! Den har legat och pockat på min uppmärksamhet, genom att borra i halsen på morgnarna, kittlas i näsan på kvällskvisten och emellanåt knacka i huvudet.
Igår kväll var det inte farligt alls, men sedan jag gick upp i morse har jag nog snytit mig 400 gånger och nyst minst lika många gånger! Dessvärre är jag ju inte tillräckligt sjuk för att ligga kvar under täcket hemma, vilket jag önskar att jag faktiskt var. Inte för att det lockar att ligga hemma i feber och må kasst, utan för att ventilationen på jobbet inte fungerar som det ska. Det innebär i sin enkelhet att det är svinkallt där jag sitter!

Int enog med att snoken ömmar, fingrarna är blå av köld så tror jag att det är dags att skaffa nya glasögon. Har nämligen väldigt ont bakom ögonen till och från. Spelar ingen roll vad jag gör eller hur jag gör. När jag går och lägger mig så drömmer jag om synundersökningar och glasögon jag inte vill ha. Ett tecken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0