17 oktober - tårar i natten.

Trots en sömnlös natt med tårar och eksem som kliar bäddades L ner i sin nya overall, ner i den varma åkpåsen med Nalle Phs vän Tiger på och rullades över till förskolan. Glada miner och ett stort leende när mamma vinkades hejdå. En miljon planer i huvudet sattes i verk så fort ytterdörren åter var stängd. Rensa, städa, plocka, packa.
Minuter, timmar som tivker iväg, en tunn hinna av svett och en glädje över att orka. Att få ta tag i saker som länge väntat. Glömde bort att äta och känenr hur magen börjar knorra oc kroppen be om mer energi. Så fort lunchen är framdukad och kaffekoppen ställd att svalna en stund kom samtalet jag inte ville ha. Feber.
Slängde i mig maten och gick sedan iväg för att hämta min febertrötta älskling.


Att det kan skära så mycket i hjärtat, trots att det bara är lite feber. Trots att den troligtvis beror på tänderna som sakta men säker börjar dyka upp i kinderna. Vintereksem. Min kusin hade samma problem som litet barn. rämer, kyla och klådstillande. Inte konstigt att nätterna ser ut som de gör. Tårar, klåda och ledsna miner. Ikväll och i natt välkomnar vi minusgrader. Förhoppningsvis får hela familjen drömma sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0