4 november - värme möter kyla.

Den enes sjukdom, den andres adrenalin? Eller nej, det där blev ju jättefel. Ineffektiv vs. effektiv kanske är mer sanningsenligt. Fat nej, det stämmer inte riktigt heller. I vilket fall så fick jag samtalet om sjuka lillskrutten på dagis i tisdags. Var bara att hämta och hoppas på det bästa. Fick dock order om att lämna skrutten hemma i minst ett dygn då han tydligen varit extremt hängig. Väl hemma hinner jag knappt sätta ner honom på golvet innan han startar alla motorer och springer runt, runt, runt och bara busar järnet! Sjuk?
Nåja, bara att meddela jobbet att det är vab som gäller enligt order från dagis. Fick även ett litet bra samtal med bästa E, som varit ett stort stöd i dessa dagar då beslut ska tas.
Ringde även chefen som önskade besked och svar. Hade dock varken eller, mer än att jag inte skulle infinna mig.
Dagarna här hemma har gått relativt fort, svetten lackar och speedy gonzales är ju allt annat än sjuk! Kanske var det ett par dagar i lugn hemmamiljö han behövde? Fast lugn är han ju inte...
Blev ytterligare ett samtal med chefen på onsdagen. På kvällen önskade jag råd från E och trots läggdags pratade han mig igenom alla oklarheter. Underbara människa!


Gårdagen var lika grå och trost som föregående dagar, som vi ändå startat med morgonpromenader och gemensam frukost. Jag är sämst på att äta fruktost. Lillbus hade pajat både musen och tangentbordet till datorn (lyckades fixa musen så den fungerade halvdant) men kändes rätt värdelöst att inte kunna göra någonting alls. Bestämde mig då för att kirra nytt, vilket fick vänta då lillbus somnade och latheten slog in. Har ändå spraymålat en hylla (en stor hylla), fixat hemma för att få den där riktiga hemkänslan, hämtat paket på posten, lämnat böcken på biblioteket och rent allmänt bara varit sjukt effektiv!
Sedan ringde chef nr 3 (jaa, högre än högst nästan) och ville klargöra vad som gällde och att jag fått en del om bakfoten. Pustade ut och tackade självklart ja till tjänsten.
Så från och med 25 november är jag arbetsledare.

Här ska firas! inte bara befordran utan även min underbara vän som fyllde 24 här om dagen. Kan också passa på att fira de 10 år jag haft alla underbara vänner sedan jag tog beslutet att byta skola till sjunde klass, att lilleboll är frisk, att allt går framåt och att jag blivit beviljad lån så att jag kan köpa bil nästa vecka. Inte för att vara sån, men det går faktiskt jävligt bra nu!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad roligt!!! =) GRATTIS till nya tjänsten gumman.

2011-11-04 @ 21:10:05
URL: http://ehraa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0