19 december - vart tog tiden vägen?

Det är seriöst sjukt hur tiden går fort. Kommer ni ihåg när man som liten öppnade varje lucka i adventskalendern och gnällde över hur många dagar det var kvar till julafton? Nu hinner jag inte ens öppna luckorna i kalendern! Och om fem dagar är det julafton! Jag ser fram emot en dag av mys med familj, nära och kära. Men jag ser nog lite mer fram emot allt runt omkring som är inbokat.

Nu i torsdags tog vi ett tåg fyra timmar västerut för att hälsa på en av de viktigaste personerna i mitt liv. Vi har ätit julmat, druckit julmust, ridit rodeo på hunden (hysteriskt roligt) och fångat kycklingar. Lantlivet är helt fantastiskt! Men staden är så liten så man känner sig nästan lite... bortglömd?! Kändes riktigt tråkigt att åka hem igen på lördagkvällen, men förhoppningsvis återvänder vi snart.
Fjärde advent vigdes åt att åka och handla och sedan mysa hemma resten av dagen. Vi hann med mycket städning, bakning och fixande. Fem dagar som bara försvann, jättefort! Tiden går verkligen fortare när man har kul, samt har saker att se fram emot.

Idag blir det en tripp till storstaden för massage och manikyr. Ska bli otroligt skönt att bli ompysslad i ett par timmar. Min nacke framförallt kommer njuta! Sedan blir det hem i rask takt för att skotta fram bilen och sedan bege sig till tant barnvakt och lämna av lillen, för att sedan sätta sig på tåget in till staden igen och gå på julkonsert på Rival men karln. Kan inte bli annat än supermysigt!

Imorgon har jag planerat att klämma in en fika med bästa C innan jag hämtar kotten hos tant. Vi har väl i vanlig ordning massor att prata om och en hel del skratt att dela. Svårt att låta bli med en så koko brud som hon ;)
Nåväl. Sedan blir det att bossa vidare på jobbet igen.. Vill bara återigen understryka hur bra jag trivs med mina nya arbetsuppgifter och att jobba ihop med en del av världens bästa kollegor! Ser dessutom fram emot att få en pratstund med fina M som haft n del förändringar i livet nu under den senaste veckan vi inte träffats.

Skulle vilja skriva så mycket mer, men jag hinner inte! Måste hinna slänga i mig något att äta och sedan kasta mig på tåget. Men jag lever och njuter av livet! Just nu är allt så otroligt bra och jag mår super!

Kommentarer
Postat av: Spaaken

Härligt att höra, tycker absolut att du ska hålla fast vid den lyckan. För när allt rullar på så bra, då är det ju verkligen underbart. Så njut!

2011-12-19 @ 11:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0