1 december - nedräkningen börjar.

Utan att avslöja för mycket kan jag ju nämna att jag jobbar mycket med datorer, vilket innebär att jag skriver otroligt mycket, men samtidigt har jag stenkoll på siffror och datum. Det ingår liksom. Men nu när jag skulle knappa in datumet i rubriken slogs jag av en ren fasa när jag tittade längst ner i hörnet på datorskärmen - det är ju för i helvete första december idag. Så, nu har jag fått det ut mitt system och ska öppna första luckan i Arlas otroligt fina kalender när jag hämtat kotten på dagis. Eller nej, rättelse: när sambo kommer hem från jobbet ska vi alla tillsammans öppna första luckan! Har ni förresten sett kalendern? Den är ju så söt!
Om jag kommer ihåg ska jag väl kika på SVT ikväll också..


Säga vad man vill om det så kallade vår/vintervädret, eller vad det nu är. Jag tycker att det är lyxigt att inte behöva frysa, det har inte varit särskilt blött och snön är långt borta (hoppas jag). Jag har aldrig varit riktigt förtjust i snö. Men en bild har fastnat i mitt huvud från förra vintern, som jag nästan saknar.
Kotten sov inte överdrivet långa pass på nätterna när han var liten. Han skulle ammas allt från varannan till var fjärde timme dygnet runt. Många nätter låg vi därför på en madrass på golvet i vardagsrummet och sov, för att inte störa sambo. Då hade jag ju tillgång till i stort sett hela lägenheten och sambo kunde ha sovrumsdörren stängd och sova i lugn och ro.
Somliga nätter och tidiga morgnar minns jag färgen på himlen. Jag låg där på golvet och tittade ut genom vardagsrumsfönstret och himlen var inte blå. Inte heller grå, eller svart. Den hade egentligen ingen färg. Det var som en blandning av beige och lila, fast utan färg. Lite som.. Ni vet den där gammaldags fotofärgen "sepia"? Det var så ljust och på något sätt så vackert, trots att det egentligen inte var någonting. Jag undrar om himlen kan få den färgen här också?


Flummigt, jag vet. Imorgon är det julfest. Ska jobba lite mer än halvdag, gå på möte och sedan blir det rajtantajtan på en klubb någonstans i Stockholm. Blir nog inte sen eftersom lördag morgon är det avfärd till en kär släkting där vi lämnar kotten och sedan beger vi oss på julmarknad. Ring om du har vägarna förbi (eller om du vill veta var vi är ;)) - Förslagsvis underbara, älskade C! Annars kanske du vill hänga med mig nästa helg?


Kommentarer
Postat av: spaaken

Åh, var är julmarknaden?!?! Har redan bokat in mig på saker denna helg men nästa helg är jag helt fri och jag äääälskar julsaker!

2011-12-01 @ 16:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0